• A Grant Thornton Magyarországon
          • Grant Thornton Magyarország

            Az üzleti siker kulcsa egy átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partner támogatása. A közép-európai régió szakértőjeként vállalatunk elkötelezett a dinamikusan fejlődő szervezetek szolgálatára.

            A Grant Thornton vállalatcsoport tagjaként rálátásunk van a Közép-Európán kívüli ügyféligényekre, elvárásokra is. Úgy látjuk, hogy a vállalatok sikerét leginkább az átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partnerek alapozzák meg.

            Tanácsadóink a közép-európai régió szakértői. Cégünk szoros kapcsolatot tart fenn a régióban működő többi Grant Thornton tagvállalattal.

            Az elmúlt években a könyvvizsgálat, adótanácsadás, vagyonértékelés, Corporate Finance, számvitel és bérszámfejtés területén a Grant Thornton erős piaci pozícióra tett szert Magyarországon.

    • Értékeink
    • Elérhetőségeink
    • Referenciák
    • Könyvvizsgálat
          • Könyvvizsgálat

            • Magyar számviteli szabályok szerint elkészített éves és konszolidált éves beszámolók könyvvizsgálata
            • IFRS pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • US GAAP pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • HGB pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • Csoport jelentések könyvvizsgálata
            • Hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások könyvvizsgálata
            • Átalakulási vagyonmérlegek könyvvizsgálata
            • Társaságok teljes körű pénzügyi átvilágítása
            • Belső ellenőrzési rendszerek vizsgálata
    • Adótanácsadás
    • Adócompliance
    • Könyvelés
          • Könyvelés

            • Átfogó könyvviteli szolgáltatások nyújtása egyedi ügyféligények szerint
            • ÁFA bevallások, összesítő jelentések, INTRASTAT jelentések elkészítése
            • Statisztikai jelentések elkészítése
            • Számviteli tanácsadás
            • Beszámolók összeállítása a magyar és nemzetközi számviteli előírásoknak megfelelően
            • Közzététellel kapcsolatos feladatok ellátása
            • Jelentések elkészítése az ügyfelek igényeinek megfelelően
            • Közbenső beszámolók összeállítása, speciális beszámolási igények teljesítése, hiányzó dokumentumok pótlása
            • Pénzügyi tervezés támogatása
    • Bérszámfejtés
          • Bérszámfejtés

            • Teljes körű bérszámfejtési szolgáltatás, munkabérek, utalandó adók és járulékok számítása
            • Bérjegyzékek kezelése, bérjegyzékek online kiküldése a munkavállalóknak, jelszó védelemmel
            • Adatszolgáltatások, bevallások, bejelentések, elkészítése és küldése a hatóságok felé
            • Belépők és kilépők adminisztrációja
            • Szabadságok (kieső idők) nyomon követése, adminisztrációja
            • Munkáltatói igazolások, adóigazolások elkészítése
            • Munkaviszony megszüntetések és felmondások ügyintézése
            • Munkabérutalások
            • Adó és járulék átutalási megbízások teljesítése
            • Társadalombiztosítási ellátások igénylése, ügyintézése
            • Társadalombiztosítási kifizetőhelyi teendők ellátása
            • Hatóságok előtti képviselet egy esetleges ellenőrzés esetén
            • Kimutatások készítése
            • Bérszámfejtési, munkaügyi tanácsadás
    • Stratégiai tanácsadás
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Munkaügyi és HR-szolgáltatás
          • Munkaügyi szolgáltatásaink

            • Bérelőkészítési adminisztráció: a bérszámfejtési munka támogatása, kiesőidők, szabadságok, betegségek előzetes feldolgozása. Számfejtés input adatainak gyűjtése, előkészítése a bérszámfejtés számára.
            • Munkaidő-keret elszámolásban felmerülő feladatok kezelése. pihenőidő kiadásának figyelése, valamint a ledolgozható munkaidő maximális mértékének betartása
            • Munkaügyi személyi anyagok elkészítése, frissítése, módosítása. Felmondásokhoz szükséges dokumentációk elkészítése.
            • Igény esetén munkaerő regisztrációs feladatok, TAJ és adószám igénylés
            • Rendszeres időközönként belső ellenőrzések végzése, a feltárt hiányosságok megszüntetésére javaslat tétele.
          • HR kontakt képviselet:

            • Munkavállalói kapcsolattartás a kijelölt kommunikációs csatorna mentén a felmerülő mindennapos kérdésekre,
            • Összekötő személy kijelölése a gazdasági belső osztályok és bérszámfejtés között.
            • Állásfoglalás adása kérdéses helyzetekre vonatkozóan, rendelkezésre állás folyamatosan munkaügyi kérdésekben.
          • HR Tanácsadás:

            • HR folyamatfejlesztés, vállalati strukturális rendszerezés és munkaköri, munkaszervezési átvilágítás,. Szervezetfejlesztési tanácsadás.
            • Javadalmazási rendszerek felállítása, adó- és költségvonzatokkal, belső szabályzattal. Cafeteria és „grade” rendszer felépítés.
            • Munkaerőpiaci tanácsadás, toborzás-kiválasztás támogatása, egészen a munkaerőigény azonosításától az onboarding levezetéséig.
            • A működést segítő belső szabályozási igények felmérése és elkészítése.
    • Vagyonértékelés
          • Pénzügyi értékelések:

            • Cégértékelés
            • Immateriális javak értékelése (know how, márkanév, licence, technológia, szoftver, stb.)
            • Üzleti tervezés
            • Piaci modellezés
            • Tőkésítési ráta felépítés
            • Vételár-allokáció
            • Értékvesztés-vizsgálat (IFRS, US GAAP)
            • AMADEUS adatbázis kutatás és „benchmark” elemzés transzferárakhoz
          • Tárgyi eszközök értékelése:

            • Ingatlan értékelés
            • Gépek és berendezések értékelése
            • Hitelfedezeti értékelés
            • Független műszaki szakértés
            • Megvalósíthatósági tanulmányok
            • Műszaki átvilágítás
            • Biztosítási célú értékelések
            • Hátralévő élettartam becslése
    • Kontrolling és Vezetői jelentési rendszer
          • Kontrolling

            • Interim pénzügyi menedzsment
            • Pénzügyi rendszerek és folyamatok áttekintése
            • Kontrolling és riporting rendszer kialakítása, implementációja, működtetése
            • Üzleti intelligencia (BI) és vállalatirányítási (ERP) rendszerek bevezetésének menedzsmentje
    • Számvitel- és Adóautomatizáció
    • Transzferár-tanácsadás
          • Transzferár tanácsadás

            • Transzferár tanácsadás
            • Transzferár dokumentáció készítés
    • Whistleblowing
          • Whistleblowing

    • NIS2-tanácsadás
  • Szakértőink
  • Szakmai híreink
  • Fogalomtár
  • Rendezvény, webinárium
  • Ajánlatkérés

Fenntarthatósági jelentés

Fenntarthatósági jelentés: A nem pénzügyi teljesítmény átláthatósága

A fenntarthatósági jelentés a vállalatok által közzétett olyan dokumentum, amely a nem pénzügyi teljesítményre vonatkozó információkat tartalmaz a szervezeten kívüli érintettek számára. Ezek a jelentések általában széles körben foglalkoznak a környezeti, társadalmi, gazdasági és irányítási (ESG) kérdésekkel, amelyek fontosak a fenntartható fejlődés szempontjából.

Miért fontos a fenntarthatósági jelentés?

A fenntarthatósági jelentés célja, hogy növelje a vállalatok átláthatóságát és felelősségvállalását. A jelentések segítségével a vállalatok bemutathatják, hogyan kezelik a környezeti és társadalmi kihívásokat, valamint milyen intézkedéseket tesznek a fenntartható működés érdekében. Ezen információk fontosak a befektetők, az ügyfelek, a munkavállalók és más érdekelt felek számára, mivel segítik őket a tájékozott döntéshozatalban.

A fenntarthatósági jelentések megkönnyítik a vállalatok és a piaci szereplők közötti párbeszédet is. Az átláthatóság és a megbízhatóság erősítése hozzájárul a vállalatok hitelességének növeléséhez, és segíti a fenntarthatósági célok elérését.

A fenntarthatósági jelentések típusai

A fenntarthatósági jelentések különböző formákban készülhetnek, és számos nemzetközi szabvány létezik, amelyek keretet adnak a jelentéskészítéshez. A legelterjedtebb szabványok közé tartoznak:

  • GRI (Global Reporting Initiative): A GRI szabványai a fenntarthatósági jelentéstétel egyik legelterjedtebb keretrendszere, amely átfogó útmutatást nyújt a környezeti, társadalmi és gazdasági teljesítmény bemutatására.
  • SASB (Sustainability Accounting Standards Board): A SASB irányelvei iparág-specifikus mutatókat és teljesítménymutatókat határoznak meg, amelyeket a vállalatoknak figyelembe kell venniük a fenntarthatósági jelentésükben.
  • CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive): Az EU által bevezetett új irányelv, amely kötelezővé teszi a nagyvállalatok számára, hogy részletes fenntarthatósági jelentéseket készítsenek, figyelembe véve az ESG szempontokat.

A fenntarthatósági jelentések készítése

A fenntarthatósági jelentések előkészítése általában több lépésből áll, kezdve az adatok gyűjtésével és elemzésével, majd a jelentés megírásával és végül a nyilvánosságra hozatalával. A vállalatoknak figyelniük kell arra, hogy a jelentéseik megbízhatóak és pontosak legyenek, mivel a hibás vagy félrevezető információk komoly reputációs kockázatokat jelenthetnek.

A jelentések gyakran tartalmaznak olyan mutatókat, mint a szén-dioxid-kibocsátás, a vízfogyasztás, a hulladékkezelés és a társadalmi felelősségvállalásra vonatkozó programok. Ezen kívül a vállalatok gyakran kiemelik azokat a célokat, amelyeket a jövőben el kívánnak érni a fenntarthatóság terén.

Jövőbeli trendek

A fenntarthatósági jelentések iránti kereslet folyamatosan növekszik, ahogy a társadalmi és környezeti kérdések egyre fontosabbá válnak a vállalatok számára. A befektetők és a fogyasztók egyre inkább érdeklődnek a vállalatok fenntarthatósági teljesítménye iránt, ami azt jelenti, hogy a fenntarthatósági jelentések szerepe a jövőben csak növekedni fog.

A vállalatoknak tehát érdemes befektetniük a fenntarthatósági jelentéstétel fejlesztésébe és az adatok megbízhatóságába, hogy megfeleljenek a folyamatosan változó piaci elvárásoknak.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Fenntarthatósági jelentés auditálása

A jelentés célja egy magas színvonalú, átlátható, megbízható és összehasonlítható beszámolás a szervezet ESG-helyzetéről.

ESG-szemlélet integrálása

A fenntarthatóság ne teher, hanem a hatékonyság és az értékteremtés egy újabb eszköze legyen.

Éves fenntarthatósági jelentés (CSRD/GRI) elkészítése

Auditálható módon biztosítjuk a fenntarthatósági jelentés elkészítésével kapcsolatos előkészítő feladatokat és a jelentés elkészítését.

Fenntarthatóság, ESG-tanácsadás

Támogatjuk ügyfeleinket a fenntarthatósági transzformációban és a jelentéstételi/jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelésben.

Vissza a fogalomtárba