• A Grant Thornton Magyarországon
          • Grant Thornton Magyarország

            Az üzleti siker kulcsa egy átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partner támogatása. A közép-európai régió szakértőjeként vállalatunk elkötelezett a dinamikusan fejlődő szervezetek szolgálatára.

            A Grant Thornton vállalatcsoport tagjaként rálátásunk van a Közép-Európán kívüli ügyféligényekre, elvárásokra is. Úgy látjuk, hogy a vállalatok sikerét leginkább az átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partnerek alapozzák meg.

            Tanácsadóink a közép-európai régió szakértői. Cégünk szoros kapcsolatot tart fenn a régióban működő többi Grant Thornton tagvállalattal.

            Az elmúlt években a könyvvizsgálat, adótanácsadás, vagyonértékelés, Corporate Finance, számvitel és bérszámfejtés területén a Grant Thornton erős piaci pozícióra tett szert Magyarországon.

    • Értékeink
    • Elérhetőségeink
    • Referenciák
    • Könyvvizsgálat
          • Könyvvizsgálat

            • Magyar számviteli szabályok szerint elkészített éves és konszolidált éves beszámolók könyvvizsgálata
            • IFRS pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • US GAAP pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • HGB pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • Csoport jelentések könyvvizsgálata
            • Hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások könyvvizsgálata
            • Átalakulási vagyonmérlegek könyvvizsgálata
            • Társaságok teljes körű pénzügyi átvilágítása
            • Belső ellenőrzési rendszerek vizsgálata
    • Adótanácsadás
    • Adócompliance
    • Könyvelés
          • Könyvelés

            • Átfogó könyvviteli szolgáltatások nyújtása egyedi ügyféligények szerint
            • ÁFA bevallások, összesítő jelentések, INTRASTAT jelentések elkészítése
            • Statisztikai jelentések elkészítése
            • Számviteli tanácsadás
            • Beszámolók összeállítása a magyar és nemzetközi számviteli előírásoknak megfelelően
            • Közzététellel kapcsolatos feladatok ellátása
            • Jelentések elkészítése az ügyfelek igényeinek megfelelően
            • Közbenső beszámolók összeállítása, speciális beszámolási igények teljesítése, hiányzó dokumentumok pótlása
            • Pénzügyi tervezés támogatása
    • Bérszámfejtés
          • Bérszámfejtés

            • Teljes körű bérszámfejtési szolgáltatás, munkabérek, utalandó adók és járulékok számítása
            • Bérjegyzékek kezelése, bérjegyzékek online kiküldése a munkavállalóknak, jelszó védelemmel
            • Adatszolgáltatások, bevallások, bejelentések, elkészítése és küldése a hatóságok felé
            • Belépők és kilépők adminisztrációja
            • Szabadságok (kieső idők) nyomon követése, adminisztrációja
            • Munkáltatói igazolások, adóigazolások elkészítése
            • Munkaviszony megszüntetések és felmondások ügyintézése
            • Munkabérutalások
            • Adó és járulék átutalási megbízások teljesítése
            • Társadalombiztosítási ellátások igénylése, ügyintézése
            • Társadalombiztosítási kifizetőhelyi teendők ellátása
            • Hatóságok előtti képviselet egy esetleges ellenőrzés esetén
            • Kimutatások készítése
            • Bérszámfejtési, munkaügyi tanácsadás
    • Stratégiai tanácsadás
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Munkaügyi és HR-szolgáltatás
          • Munkaügyi szolgáltatásaink

            • Bérelőkészítési adminisztráció: a bérszámfejtési munka támogatása, kiesőidők, szabadságok, betegségek előzetes feldolgozása. Számfejtés input adatainak gyűjtése, előkészítése a bérszámfejtés számára.
            • Munkaidő-keret elszámolásban felmerülő feladatok kezelése. pihenőidő kiadásának figyelése, valamint a ledolgozható munkaidő maximális mértékének betartása
            • Munkaügyi személyi anyagok elkészítése, frissítése, módosítása. Felmondásokhoz szükséges dokumentációk elkészítése.
            • Igény esetén munkaerő regisztrációs feladatok, TAJ és adószám igénylés
            • Rendszeres időközönként belső ellenőrzések végzése, a feltárt hiányosságok megszüntetésére javaslat tétele.
          • HR kontakt képviselet:

            • Munkavállalói kapcsolattartás a kijelölt kommunikációs csatorna mentén a felmerülő mindennapos kérdésekre,
            • Összekötő személy kijelölése a gazdasági belső osztályok és bérszámfejtés között.
            • Állásfoglalás adása kérdéses helyzetekre vonatkozóan, rendelkezésre állás folyamatosan munkaügyi kérdésekben.
          • HR Tanácsadás:

            • HR folyamatfejlesztés, vállalati strukturális rendszerezés és munkaköri, munkaszervezési átvilágítás,. Szervezetfejlesztési tanácsadás.
            • Javadalmazási rendszerek felállítása, adó- és költségvonzatokkal, belső szabályzattal. Cafeteria és „grade” rendszer felépítés.
            • Munkaerőpiaci tanácsadás, toborzás-kiválasztás támogatása, egészen a munkaerőigény azonosításától az onboarding levezetéséig.
            • A működést segítő belső szabályozási igények felmérése és elkészítése.
    • Vagyonértékelés
          • Pénzügyi értékelések:

            • Cégértékelés
            • Immateriális javak értékelése (know how, márkanév, licence, technológia, szoftver, stb.)
            • Üzleti tervezés
            • Piaci modellezés
            • Tőkésítési ráta felépítés
            • Vételár-allokáció
            • Értékvesztés-vizsgálat (IFRS, US GAAP)
            • AMADEUS adatbázis kutatás és „benchmark” elemzés transzferárakhoz
          • Tárgyi eszközök értékelése:

            • Ingatlan értékelés
            • Gépek és berendezések értékelése
            • Hitelfedezeti értékelés
            • Független műszaki szakértés
            • Megvalósíthatósági tanulmányok
            • Műszaki átvilágítás
            • Biztosítási célú értékelések
            • Hátralévő élettartam becslése
    • Kontrolling és Vezetői jelentési rendszer
          • Kontrolling

            • Interim pénzügyi menedzsment
            • Pénzügyi rendszerek és folyamatok áttekintése
            • Kontrolling és riporting rendszer kialakítása, implementációja, működtetése
            • Üzleti intelligencia (BI) és vállalatirányítási (ERP) rendszerek bevezetésének menedzsmentje
    • Számvitel- és Adóautomatizáció
    • Transzferár-tanácsadás
          • Transzferár tanácsadás

            • Transzferár tanácsadás
            • Transzferár dokumentáció készítés
    • Whistleblowing
          • Whistleblowing

    • NIS2-tanácsadás
  • Szakértőink
  • Szakmai híreink
  • Fogalomtár
  • Rendezvény, webinárium
  • Ajánlatkérés
Hírek

Eldördült a NIS2-startpisztoly

2024. január 1-én lépett hatályba a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény”. Ez az új 2023. évi XXIII.-as jogszabály a NIS2, az EU új kiberbiztonsági irányelveinek átültetését célozza meg és több ezer hazai vállalat információbiztonsági felkészültségét hivatott hatósági eszközökkel vizsgálni.

Cikkünkben összefoglaljuk az új jogszabállyal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, és támpontot szeretnénk adni ahhoz, hogy minél előbb feltárhassa vállalatának érintettségét és szükség esetén megkezdhesse a megfelelésre való felkészülést.

Fontosabb mérföldkövek és határidők

  • 2024. január 1-től június 30-ig az érintett szervezeteknek önazonosítást és biztonsági osztályba sorolást kell végezniük, biztonságáért felelős személyt kell kijelölniük. Ezen kívül eleget kell tegyenek az adatszolgáltatási kötelezettségüknek az Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) részére.
  • 2024. október 18-tól az érintett szervezetek befizetik a NIS2 által meghatározott felügyeleti díjat, továbbá alkalmazzák a kötelezően előírt védelmi intézkedéseket.
  • 2024. október 18. és december 31. között szerződni kell egy akkreditált auditorral.
  • 2025. december 31-ig el kell végezni az első kiberbiztonsági auditálást.

Bár a fenti határidőkkel kijelölt célok még távolinak tűnhetnek, és még hiányzik pár részletszabályozás is, de maga a felkészülés jelentős erőforrásokat igényelhet házon belül, így érdemes azt minél előbb elkezdeni.

A kockázatos ágazatban működő cégek a pályán

A NIS2 hatálya alá tartozik minden olyan szervezet, amely több mint 50 főt foglalkoztat vagy több mint 10 millió euró éves árbevétellel rendelkezik, és a stratégiai szempontból kiemelt, kockázatos ágazatok valamelyikében működik. Ilyenek többek között az energetika, közlekedés, egészségügy, víz, gyógyszeripar, digitális infrastruktúrák, kihelyezett szolgáltatók, világűr, posta, futárszolgálatok, logisztika, hulladékgazdálkodás, elektronikai gyártás, járműgyártás, élelmiszer előállítás és forgalmazás, digitális szolgáltatások, vegyipar és a kutatóhelyek.

Kiberbiztonsági elvárások a jogszabályban

A NIS2 jogszabályi szinten és meglehetősen pontosan határozza azokat a területeket, ahol a kockázatokkal arányos mértékben kell gondoskodni a kiberbiztonságról, ezáltal minimális rugalmasságot biztosítanak a társaságoknak a követelmények teljesítéséhez. Az SZTFH általi nyilvántartásba vétel és az azzal járó éves felügyeleti díj megfizetése mellett az érintett szervezeteknek 2 évente kötelező IT-auditáláson is át kell esniük, az SZTFH által nyilvántartott valamely auditor által.

Komoly szankciók a láthatáron

A rendelet be nem tartása súlyos közigazgatási bírságot (akár 10 millió Euró) vonhat maga után, ezen túlmenően a társaság a tevékenységtől eltiltható lehet, és a felügyeleti hatóság a vezető tisztségviselőt is tiltás alá helyezheti.

Egy sprint nem lesz elég

Várhatóan majd csak azok a cégek fognak megfelelni a NIS2-auditokon, akik megfelelő információbiztonsági irányítási rendszert üzemeltetnek, beszállítói auditokat, adathalász-, illetve kibertámadás-szimulációkat is végeznek, rendelkeznek a kapcsolódó adminisztratív, logikai és fizikai védelmi intézkedésekkel, valamint egyértelműen meghatározták a biztonsági vezetők és a felhasználóik felelősségét, rendszeresen fejlesztik azok információbiztonsági tudatosságát.

A fenti követelmények teljesítése jelentős kihívás elé állíthatja az érintett szervezeteket, akiknek a megfelelés megteremtésére erőforrásokat és elegendő időt is kell biztosítaniuk. Első lépésben nagy segítséget jelenhet egy GAP-analízis, mert ez alapján pontosan és felelősen kerülhetnek kijelölésre a célok eléréséhez szükséges rövid-, közép és hosszútávú intézkedések. Ez az elemzés emellett jelentős mértékű segítséget nyújthat az érintettek elkötelezettségének megszerzéséhez is.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

NIS2-tanácsadás

NIS2-tanácsadás szolgáltatásunkon keresztül meghatározzuk vállalatának jelenlegi felkészültségi szintjét, és tanácsot adunk a szükséges intézkedésekkel kapcsolatban.

NIS2 szakmai mentorálás

Ismerkedjen meg a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan-törvény” követelményeivel és várható hatásaival. 

NIS2 előaudit

Jelentésünk egy jól priorizálható cselekvési tervet eredményez, amellyel a szükséges ráfordítások is könnyen becsülhetőek.

NIS2 felkészítő elemzés

Megközelítésünk egy átfogó és gyakorlatias folyamatot foglal magában, amelyet vállalata egyedi igényeihez igazítunk.

Vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel

Hírlevél

Tájékozódjon a szakma legfrissebb híreiről!

Feliratkozás

Olvassa el korábbi híreinket és elemzéseinket.