Rendezvény, webinárium

Vezetői évértékelő

Megkértük a Grant Thornton Magyarország cégcsoport vezetőit, hogy értékeljék a 2021-es üzleti évüket, mi volt a legnagyobb sikerük, mi jelentette a legnagyobb kihívást számukra, mely szavakkal jellemeznék leginkább a tavalyi évet, a piaci trendek milyen mértékben befolyásolták az üzletágat, és hogy milyen terveket tűztek ki a következő, 2022-es évre.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, és most Önökkel is megosztjuk, hogy a GT Magyarország milyen évet zárt 2021-el és milyen további célokat tűztek ki maguk elé az egyes divíziók vezetői és csapatai.

 

Mi volt a legnagyobb siker amit sikerült elérni 2021-ben?

Az Adó csoport szempontjából igen jelentős átalakulással kezdődött az év eleje, ugyanis a vezetőségben váltás történt, majd április elejétől Vizer József vált egy személyben felelőssé az adócsoport vezetéséért, és jelenleg már a cégcsoport Partnere is. „A feladatok átvétele gyorsan és zökkenőmentesen zajlott, és az adócsoport stabil maradt ezt követően is.”

A Transzferár-tanácsadás területén a siker, új ügyfelek érkezése, mely hosszú évek építő munkájának, illetve a cégcsoport nyújtotta lehetőségeknek köszönhető. A piacon átrendeződés tapasztalható, hiszen az elmúlt években a jogszabályi változásokkal párhuzamosan a használt adatbázisok elérése is megdrágult, kihangsúlyozva a piaci szereplők közötti minőségi különbségeket, a GT javára.

A Könyvelési oldalról Szentirmai Balázs nyilatkozott, miszerint „A bevezetett saját vállalati folyamataink hatékonyabb kezelése, illetve az ügyfelek számviteli és kontrolling oldalról történő magasabb szintű kiszolgálása érdekében, az új ERP rendszerünk bevezetésével párhuzamosan a könyvelési részleg szervezeti felépítését is átalakítottuk. Így szolgálva, az új rendszerünk által nyújtott automatikus adatfeldolgozási lehetőségek minél szélesebb körben történő kihasználását.”
Balázs idéntől szintén a GT Partnerei közé tartozik.

HR osztályunk, mint a 2021-es év újonnan induló üzletága kapcsán Vajna Zsófia az alábbi, és egyben talán a legfontosabb sikert emelte ki „Az indulásunk maga volt a siker!” Kiemelt sikerek közé sorolta tovább a jól működő és stabil csapatát, illetve a belső humán funkciók fejlesztésének pozitív hatását.

Gittinger Judit mint az Audit csoport vezetője, a tavalyi év sikerét az ügyfelek számának-, az árbevétel- és a dolgozói létszám növekedésében látja, és mindezt elmondása szerint az ügyfelek elégedettségének és az egyre jobb ismertségnek köszönheti. Judit szavaival élve „már nincsenek üres járataink”.

Szabadfalvi Anna a Bér csoport sikerét kollégái szakmai elismerésében véli az ügyfelek részéről, továbbá ”a tavalyi évben több ügyfelünk vette igénybe cégünkön belüli új feladatok, vagy kilépő kollégájuk munkájának elvégzésére kollégáink munkáját outsourcing keretén belül, a telephelyükön végzett, kiszervezett munkatársként”.

A Vagyonértékelési csoport igazgatója, a tavalyi év legnagyobb sikerei között a cég történetének legmagasabb volumenű bevételének elérését emelte ki. Jakab Ágoston elmondása szerint mindezt annak köszönheti, hogy „Az ingatlanpiaci aktuális trendek alapján a korábbi éveknél magasabb számú megkeresés és megbízás érkezett hozzánk ingatlanértékelési és banki műszaki szakértési területen.” illetve kiemelte még a leszerződött 17 banktól érkező ügyfél-megbízásokat is.

M&A Tanácsadás ügyvezetője Nagy Szabolcs, az üzletág sikerét ügyfelei pozitív visszajelzéseire alapozza, és megfogalmazása szerint „Sikerült munkákat elnyerni a referenciáink elismerő nyilatkozatainak köszönhetően, nem elsősorban a díjazásunk miatt döntöttek mellettünk ügyfeleink”.

 

Mi volt a legnagyobb kihívás a tavalyi évet illetően?

Itt a vezetőség által megfogalmazott kihívások között legfőképpen a COVID miatt kialakult helyeztek helyes kezelése, illetve az ebből következő nehézségek egybehangzó válasza érkezett. Mindezek alatt gondolunk a home-office-ban dolgozó kollégák szakmai támogatására, a csapatszellem és motiváltság megtartására, a külföldi munkák megszervezésére és végrehajtására, az utazásra, a kapcsolatépítés nehézségeire illetve a megfelelő eszközök és technikai rendszerek biztosítására.

Mindemellett kihívásként jelent meg természetesen HR oldalról az új üzletág beindításával kapcsolatos teendők, és nem utolsó sorban a vezetőségváltás az Adó-, és a Könyvelési csoporton belül.

 

3 szó ami a legjobban jellemzi a tavalyi évet üzleti szempontból?

Nem meglepő módon az egyik leggyakrabban előforduló kifejezés a Home-office volt, hiszen az akkor és a jelenleg is fennálló helyzetben ez a döntés nyilvánul a legbiztonságosabbnak mind a munkavállalók mind pedig a cég szempontjából is.

Az előző szóból kiindulva az Innováció/Digitalizáció sem meglepő válasz, hiszen mind ahhoz, hogy a home-office-ban dolgozó kollégák és ügyfelek hatékonyan tudjanak dolgozni, ez egy elengedhetetlen feltétel.

És végül de nem utolsó sorban a Növekedés. Ez alatt értjük a létszám-, bevétel-, ismertség-, megkeresés- és ügyfeleink számának a növekedést.

 

Ha van, akkor milyen hatással volt a piac az adott üzletágra?

Itt minden üzletágnál természetesen más és más hatás figyelhető meg. Példának okáért a Könyvelésnél a digitalizáció-automatizált adatfeldolgozási folyamatok és igények-, az Adózási oldalon a versenytársak közösségi média jelenléte.

Viszont az minden egyes divíziónál elmondható, hogy megnövekedett az igény az egyes szolgáltatások iránt.

 

Tervek 2022-re!

Mint minden cégnek így nekünk is az elsők között szerepel a piaci részesedés növelés. Mindemellett számunkra nagyon fontos a meglévő ügyfeleink elégedettsége és megfelelő kiszolgálása. Tervben van továbbá a szolgáltatások továbbfejlesztése és új szolgáltatás(ok) implementálása ezzel is bővítve szolgáltatás körünket, hogy minél összetettebb és professzionálisabb kiszolgálást tudjunk nyújtani a már meglévő, és a jövőbeni ügyfeleink számára.

Kiemelten nagy hangsúlyt fektetünk munkavállalóink elégedettségére, hiszen számunkra fontos hogy a megfelelő munkakörnyezetet biztosítani tudjuk számukra, számunkra a munkavállalóink a legfontosabb erőforrásunk.

 

Köszönjük a Grant Thornton Magyarország vezetőségének, hogy időt szántak rá és válaszoltak a kérdésekre! Reméljük sikerült átfogó képet adnunk a tavalyi évet-, illetve az idei év célkitűzéseit illetően.

 

Amennyiben nem szeretne lemaradni legfrissebb híreinkről iratkozzon fel hírlevelünkre, illetve kövesse be Facebook és LinkedIn oldalunkat ahol heti szinten több tartalmat is megosztunk Önökkel a Grant Thornton aktualitásairól.

A megfelelő ikonra kattintva azonnal elérhetővé válik a cég profilja.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Adótanácsadás

Az adózási szabályok összetettsége és rendszeres változása nemcsak a nagyvállalatokat, hanem a KKV-kat és a magánszemélyeket is folyamatos kihívás elé állítja, különösképpen akkor, ha tevékenységüket nemzetközi szinten végzik.

Bérszámfejtés

A bérszámfejtés kiszervezése tehermentesíti vállalatát a terület feladatai alól, így fő tevékenységére tud fókuszálni.

Kontrolling és Menedzsment riporting

Komplex pénzügyi kontrolling rendszer kifejlesztése, bevezetése és támogatása.

Könyvelés

A vállalkozások gyakran döntenek egyes üzleti folyamataik kiszervezése mellett (pl. könyvelés), annak érdekében, hogy fő tevékenységükre koncentrálhassanak, mialatt növelik teljesítményüket és csökkentik az adminisztratív feladatok költségeit. Ezen tevékenységek kiszervezésével a vállalkozások időt és pénzt takaríthatnak meg. Könyvelési szolgáltatásunk kiemelt területei Átfogó könyvviteli szolgáltatások nyújtása egyedi ügyféligények szerint ÁFA bevallások, összesítő jelentések, INTRASTAT jelentések elkészítése Statisztikai […]

Könyvvizsgálat

Az általunk kialakított módszertannal és a legújabb technológiai eszközök alkalmazásával személyre szabott és a piaci körülményekhez igazodó szolgáltatásokat kínálunk.

Munkaügyi és HR-szolgáltatás

Kiszervezett szolgáltatásainkkal segítjük a mindennapok adminisztrációját és a stratégiai döntéshozatalt.

Számvitel- és Adóautomatizáció

Platformfüggetlen digitális alkotóműhely, ahol a technológiai és tanácsadói kompetenciák együttesen biztosítják az értékteremtő innovációt.

Tranzakciós tanácsadás

A tranzakciós és tőkepiaci tanácsadási szolgáltatások széles körével állunk ügyfeleink rendelkezésére.

Transzferár-tanácsadás

Teljesen integrált transzferárazási és értékelési tanácsadói csapatunknak köszönhetően képesek vagyunk áthidalni az adózási és a pénzügyi jelentés készítési szempontok közötti különbséget.

Stratégiai tanácsadás

Gyorsan változó világunkban a vállalati döntéseket jövőorientált eszközök és az átfogó tervezés segítik.

Vagyonértékelés

Vagyonértékelés A Grant Thornton Valuation Kft. az egyik legrégebbi (1990-ben alakult) nemzetközi hátterű vagyonértékelő cég Magyarországon – korábban American Appraisal Magyarország Vagyonértékelő Kft. -, amely 2016 óta tagja a Grant Thornton nemzetközi hálózatának és a cégcsoporton belül önálló cégként is működik . A Társaság fő profilja a vagyonértékelés, ezen belül is a Pénzügyi értékelés Tárgyi […]

Vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel

Hírlevél

Tájékozódjon a szakma legfrissebb híreiről!

Feliratkozás

Olvassa el korábbi híreinket és elemzéseinket.