• A Grant Thornton Magyarországon
          • Grant Thornton Magyarország

            Az üzleti siker kulcsa egy átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partner támogatása. A közép-európai régió szakértőjeként vállalatunk elkötelezett a dinamikusan fejlődő szervezetek szolgálatára.

            A Grant Thornton vállalatcsoport tagjaként rálátásunk van a Közép-Európán kívüli ügyféligényekre, elvárásokra is. Úgy látjuk, hogy a vállalatok sikerét leginkább az átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partnerek alapozzák meg.

            Tanácsadóink a közép-európai régió szakértői. Cégünk szoros kapcsolatot tart fenn a régióban működő többi Grant Thornton tagvállalattal.

            Az elmúlt években a könyvvizsgálat, adótanácsadás, vagyonértékelés, Corporate Finance, számvitel és bérszámfejtés területén a Grant Thornton erős piaci pozícióra tett szert Magyarországon.

    • Értékeink
    • Elérhetőségeink
    • Referenciák
    • Könyvvizsgálat
          • Könyvvizsgálat

            • Magyar számviteli szabályok szerint elkészített éves és konszolidált éves beszámolók könyvvizsgálata
            • IFRS pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • US GAAP pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • HGB pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • Csoport jelentések könyvvizsgálata
            • Hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások könyvvizsgálata
            • Átalakulási vagyonmérlegek könyvvizsgálata
            • Társaságok teljes körű pénzügyi átvilágítása
            • Belső ellenőrzési rendszerek vizsgálata
    • Adótanácsadás
    • Adócompliance
    • Könyvelés
          • Könyvelés

            • Átfogó könyvviteli szolgáltatások nyújtása egyedi ügyféligények szerint
            • ÁFA bevallások, összesítő jelentések, INTRASTAT jelentések elkészítése
            • Statisztikai jelentések elkészítése
            • Számviteli tanácsadás
            • Beszámolók összeállítása a magyar és nemzetközi számviteli előírásoknak megfelelően
            • Közzététellel kapcsolatos feladatok ellátása
            • Jelentések elkészítése az ügyfelek igényeinek megfelelően
            • Közbenső beszámolók összeállítása, speciális beszámolási igények teljesítése, hiányzó dokumentumok pótlása
            • Pénzügyi tervezés támogatása
    • Bérszámfejtés
          • Bérszámfejtés

            • Teljes körű bérszámfejtési szolgáltatás, munkabérek, utalandó adók és járulékok számítása
            • Bérjegyzékek kezelése, bérjegyzékek online kiküldése a munkavállalóknak, jelszó védelemmel
            • Adatszolgáltatások, bevallások, bejelentések, elkészítése és küldése a hatóságok felé
            • Belépők és kilépők adminisztrációja
            • Szabadságok (kieső idők) nyomon követése, adminisztrációja
            • Munkáltatói igazolások, adóigazolások elkészítése
            • Munkaviszony megszüntetések és felmondások ügyintézése
            • Munkabérutalások
            • Adó és járulék átutalási megbízások teljesítése
            • Társadalombiztosítási ellátások igénylése, ügyintézése
            • Társadalombiztosítási kifizetőhelyi teendők ellátása
            • Hatóságok előtti képviselet egy esetleges ellenőrzés esetén
            • Kimutatások készítése
            • Bérszámfejtési, munkaügyi tanácsadás
    • Stratégiai tanácsadás
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Munkaügyi és HR-szolgáltatás
          • Munkaügyi szolgáltatásaink

            • Bérelőkészítési adminisztráció: a bérszámfejtési munka támogatása, kiesőidők, szabadságok, betegségek előzetes feldolgozása. Számfejtés input adatainak gyűjtése, előkészítése a bérszámfejtés számára.
            • Munkaidő-keret elszámolásban felmerülő feladatok kezelése. pihenőidő kiadásának figyelése, valamint a ledolgozható munkaidő maximális mértékének betartása
            • Munkaügyi személyi anyagok elkészítése, frissítése, módosítása. Felmondásokhoz szükséges dokumentációk elkészítése.
            • Igény esetén munkaerő regisztrációs feladatok, TAJ és adószám igénylés
            • Rendszeres időközönként belső ellenőrzések végzése, a feltárt hiányosságok megszüntetésére javaslat tétele.
          • HR kontakt képviselet:

            • Munkavállalói kapcsolattartás a kijelölt kommunikációs csatorna mentén a felmerülő mindennapos kérdésekre,
            • Összekötő személy kijelölése a gazdasági belső osztályok és bérszámfejtés között.
            • Állásfoglalás adása kérdéses helyzetekre vonatkozóan, rendelkezésre állás folyamatosan munkaügyi kérdésekben.
          • HR Tanácsadás:

            • HR folyamatfejlesztés, vállalati strukturális rendszerezés és munkaköri, munkaszervezési átvilágítás,. Szervezetfejlesztési tanácsadás.
            • Javadalmazási rendszerek felállítása, adó- és költségvonzatokkal, belső szabályzattal. Cafeteria és „grade” rendszer felépítés.
            • Munkaerőpiaci tanácsadás, toborzás-kiválasztás támogatása, egészen a munkaerőigény azonosításától az onboarding levezetéséig.
            • A működést segítő belső szabályozási igények felmérése és elkészítése.
    • Vagyonértékelés
          • Pénzügyi értékelések:

            • Cégértékelés
            • Immateriális javak értékelése (know how, márkanév, licence, technológia, szoftver, stb.)
            • Üzleti tervezés
            • Piaci modellezés
            • Tőkésítési ráta felépítés
            • Vételár-allokáció
            • Értékvesztés-vizsgálat (IFRS, US GAAP)
            • AMADEUS adatbázis kutatás és „benchmark” elemzés transzferárakhoz
          • Tárgyi eszközök értékelése:

            • Ingatlan értékelés
            • Gépek és berendezések értékelése
            • Hitelfedezeti értékelés
            • Független műszaki szakértés
            • Megvalósíthatósági tanulmányok
            • Műszaki átvilágítás
            • Biztosítási célú értékelések
            • Hátralévő élettartam becslése
    • Kontrolling és Vezetői jelentési rendszer
          • Kontrolling

            • Interim pénzügyi menedzsment
            • Pénzügyi rendszerek és folyamatok áttekintése
            • Kontrolling és riporting rendszer kialakítása, implementációja, működtetése
            • Üzleti intelligencia (BI) és vállalatirányítási (ERP) rendszerek bevezetésének menedzsmentje
    • Számvitel- és Adóautomatizáció
    • Transzferár-tanácsadás
          • Transzferár tanácsadás

            • Transzferár tanácsadás
            • Transzferár dokumentáció készítés
    • Whistleblowing
          • Whistleblowing

    • NIS2-tanácsadás
  • Szakértőink
  • Szakmai híreink
  • Fogalomtár
  • Rendezvény, webinárium
  • Ajánlatkérés
Rendezvény, webinárium

Vezetői évértékelő

Megkértük a Grant Thornton Magyarország cégcsoport vezetőit, hogy értékeljék a 2021-es üzleti évüket, mi volt a legnagyobb sikerük, mi jelentette a legnagyobb kihívást számukra, mely szavakkal jellemeznék leginkább a tavalyi évet, a piaci trendek milyen mértékben befolyásolták az üzletágat, és hogy milyen terveket tűztek ki a következő, 2022-es évre.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, és most Önökkel is megosztjuk, hogy a GT Magyarország milyen évet zárt 2021-el és milyen további célokat tűztek ki maguk elé az egyes divíziók vezetői és csapatai.

 

Mi volt a legnagyobb siker amit sikerült elérni 2021-ben?

Az Adó csoport szempontjából igen jelentős átalakulással kezdődött az év eleje, ugyanis a vezetőségben váltás történt, majd április elejétől Vizer József vált egy személyben felelőssé az adócsoport vezetéséért, és jelenleg már a cégcsoport Partnere is. „A feladatok átvétele gyorsan és zökkenőmentesen zajlott, és az adócsoport stabil maradt ezt követően is.”

A Transzferár-tanácsadás területén a siker, új ügyfelek érkezése, mely hosszú évek építő munkájának, illetve a cégcsoport nyújtotta lehetőségeknek köszönhető. A piacon átrendeződés tapasztalható, hiszen az elmúlt években a jogszabályi változásokkal párhuzamosan a használt adatbázisok elérése is megdrágult, kihangsúlyozva a piaci szereplők közötti minőségi különbségeket, a GT javára.

A Könyvelési oldalról Szentirmai Balázs nyilatkozott, miszerint „A bevezetett saját vállalati folyamataink hatékonyabb kezelése, illetve az ügyfelek számviteli és kontrolling oldalról történő magasabb szintű kiszolgálása érdekében, az új ERP rendszerünk bevezetésével párhuzamosan a könyvelési részleg szervezeti felépítését is átalakítottuk. Így szolgálva, az új rendszerünk által nyújtott automatikus adatfeldolgozási lehetőségek minél szélesebb körben történő kihasználását.”
Balázs idéntől szintén a GT Partnerei közé tartozik.

HR osztályunk, mint a 2021-es év újonnan induló üzletága kapcsán Vajna Zsófia az alábbi, és egyben talán a legfontosabb sikert emelte ki „Az indulásunk maga volt a siker!” Kiemelt sikerek közé sorolta tovább a jól működő és stabil csapatát, illetve a belső humán funkciók fejlesztésének pozitív hatását.

Gittinger Judit mint az Audit csoport vezetője, a tavalyi év sikerét az ügyfelek számának-, az árbevétel- és a dolgozói létszám növekedésében látja, és mindezt elmondása szerint az ügyfelek elégedettségének és az egyre jobb ismertségnek köszönheti. Judit szavaival élve „már nincsenek üres járataink”.

Szabadfalvi Anna a Bér csoport sikerét kollégái szakmai elismerésében véli az ügyfelek részéről, továbbá ”a tavalyi évben több ügyfelünk vette igénybe cégünkön belüli új feladatok, vagy kilépő kollégájuk munkájának elvégzésére kollégáink munkáját outsourcing keretén belül, a telephelyükön végzett, kiszervezett munkatársként”.

A Vagyonértékelési csoport igazgatója, a tavalyi év legnagyobb sikerei között a cég történetének legmagasabb volumenű bevételének elérését emelte ki. Jakab Ágoston elmondása szerint mindezt annak köszönheti, hogy „Az ingatlanpiaci aktuális trendek alapján a korábbi éveknél magasabb számú megkeresés és megbízás érkezett hozzánk ingatlanértékelési és banki műszaki szakértési területen.” illetve kiemelte még a leszerződött 17 banktól érkező ügyfél-megbízásokat is.

M&A Tanácsadás ügyvezetője Nagy Szabolcs, az üzletág sikerét ügyfelei pozitív visszajelzéseire alapozza, és megfogalmazása szerint „Sikerült munkákat elnyerni a referenciáink elismerő nyilatkozatainak köszönhetően, nem elsősorban a díjazásunk miatt döntöttek mellettünk ügyfeleink”.

 

Mi volt a legnagyobb kihívás a tavalyi évet illetően?

Itt a vezetőség által megfogalmazott kihívások között legfőképpen a COVID miatt kialakult helyeztek helyes kezelése, illetve az ebből következő nehézségek egybehangzó válasza érkezett. Mindezek alatt gondolunk a home-office-ban dolgozó kollégák szakmai támogatására, a csapatszellem és motiváltság megtartására, a külföldi munkák megszervezésére és végrehajtására, az utazásra, a kapcsolatépítés nehézségeire illetve a megfelelő eszközök és technikai rendszerek biztosítására.

Mindemellett kihívásként jelent meg természetesen HR oldalról az új üzletág beindításával kapcsolatos teendők, és nem utolsó sorban a vezetőségváltás az Adó-, és a Könyvelési csoporton belül.

 

3 szó ami a legjobban jellemzi a tavalyi évet üzleti szempontból?

Nem meglepő módon az egyik leggyakrabban előforduló kifejezés a Home-office volt, hiszen az akkor és a jelenleg is fennálló helyzetben ez a döntés nyilvánul a legbiztonságosabbnak mind a munkavállalók mind pedig a cég szempontjából is.

Az előző szóból kiindulva az Innováció/Digitalizáció sem meglepő válasz, hiszen mind ahhoz, hogy a home-office-ban dolgozó kollégák és ügyfelek hatékonyan tudjanak dolgozni, ez egy elengedhetetlen feltétel.

És végül de nem utolsó sorban a Növekedés. Ez alatt értjük a létszám-, bevétel-, ismertség-, megkeresés- és ügyfeleink számának a növekedést.

 

Ha van, akkor milyen hatással volt a piac az adott üzletágra?

Itt minden üzletágnál természetesen más és más hatás figyelhető meg. Példának okáért a Könyvelésnél a digitalizáció-automatizált adatfeldolgozási folyamatok és igények-, az Adózási oldalon a versenytársak közösségi média jelenléte.

Viszont az minden egyes divíziónál elmondható, hogy megnövekedett az igény az egyes szolgáltatások iránt.

 

Tervek 2022-re!

Mint minden cégnek így nekünk is az elsők között szerepel a piaci részesedés növelés. Mindemellett számunkra nagyon fontos a meglévő ügyfeleink elégedettsége és megfelelő kiszolgálása. Tervben van továbbá a szolgáltatások továbbfejlesztése és új szolgáltatás(ok) implementálása ezzel is bővítve szolgáltatás körünket, hogy minél összetettebb és professzionálisabb kiszolgálást tudjunk nyújtani a már meglévő, és a jövőbeni ügyfeleink számára.

Kiemelten nagy hangsúlyt fektetünk munkavállalóink elégedettségére, hiszen számunkra fontos hogy a megfelelő munkakörnyezetet biztosítani tudjuk számukra, számunkra a munkavállalóink a legfontosabb erőforrásunk.

 

Köszönjük a Grant Thornton Magyarország vezetőségének, hogy időt szántak rá és válaszoltak a kérdésekre! Reméljük sikerült átfogó képet adnunk a tavalyi évet-, illetve az idei év célkitűzéseit illetően.

 

Amennyiben nem szeretne lemaradni legfrissebb híreinkről iratkozzon fel hírlevelünkre, illetve kövesse be Facebook és LinkedIn oldalunkat ahol heti szinten több tartalmat is megosztunk Önökkel a Grant Thornton aktualitásairól.

A megfelelő ikonra kattintva azonnal elérhetővé válik a cég profilja.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Adótanácsadás

Az adózási szabályok összetettsége és rendszeres változása nemcsak a nagyvállalatokat, hanem a KKV-kat és a magánszemélyeket is folyamatos kihívás elé állítja.

Bérszámfejtés

A bérszámfejtés kiszervezése tehermentesíti vállalatát a terület feladatai alól, így fő tevékenységére tud fókuszálni.

Kontrolling és Vezetői jelentési rendszer

Komplex pénzügyi kontrolling rendszer kifejlesztése, bevezetése és támogatása.

Könyvelés

Könyvelési szolgáltatásaink segítségével növelhetik teljesítményüket és csökkenthetik adminisztratív feladataik költségeit. A számviteli tevékenységek kiszervezésével a vállalkozások időt és pénzt takaríthatnak meg.

Könyvvizsgálat

Az általunk kialakított módszertannal és a legújabb technológiai eszközök alkalmazásával személyre szabott és a piaci körülményekhez igazodó szolgáltatásokat kínálunk.

Munkaügyi és HR-szolgáltatás

Kiszervezett szolgáltatásainkkal segítjük a mindennapok adminisztrációját és a stratégiai döntéshozatalt.

Számvitel- és Adóautomatizáció

Platformfüggetlen digitális alkotóműhely, ahol a technológiai és tanácsadói kompetenciák együttesen biztosítják az értékteremtő innovációt.

Tranzakciós tanácsadás

A tranzakciós és tőkepiaci tanácsadási szolgáltatások széles körével állunk ügyfeleink rendelkezésére.

Transzferár-tanácsadás

Teljesen integrált transzferárazási és értékelési tanácsadói csapatunknak köszönhetően képesek vagyunk áthidalni az adózási és a pénzügyi jelentés készítési szempontok közötti különbséget.

Stratégiai tanácsadás

Gyorsan változó világunkban a vállalati döntéseket jövőorientált eszközök és az átfogó tervezés segítik.

Vagyonértékelés

Vagyonértékelés A Grant Thornton Valuation Kft. az egyik legrégebbi (1990-ben alakult) nemzetközi hátterű vagyonértékelő cég Magyarországon – korábban American Appraisal Magyarország Vagyonértékelő Kft. -, amely 2016 óta tagja a Grant Thornton nemzetközi hálózatának és a cégcsoporton belül önálló cégként is működik . A Társaság fő profilja a vagyonértékelés, ezen belül is a Pénzügyi értékelés Tárgyi […]

Vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel

Hírlevél

Tájékozódjon a szakma legfrissebb híreiről!

Feliratkozás

Olvassa el korábbi híreinket és elemzéseinket.