Panaszbejelentő rendszer kezdőknek és haladóknak
Előző adásunkban szakértőink a Whistleblowing, az EU új visszaélés-bejelentési irányelvének való megfelelés kérdéskörét járták körül, elsősorban gyakorlati szempontok alapján.
Második adásunkban még mindig a Whistleblowing témájánál maradva kicsit tágabb, elméletibb szempontokból ráközelitve foglalkozunk tovább a panasztörvény várható következményeivel.
Lehet-e az új kötelezettség valóban szemléletformáló hatással a vállalatokra? Fejlődhet-e általa a vállalati kultúra általánosságban Magyarországon? Mit tudunk a tapasztalatokból leszűrni, az anonimitás inkább hasznos, vagy inkább hátráltató tényező lehet a bejelentéseknél?
Miben különbözik a Whistleblowing az etikai forródrótoktól? Milyen esetekben lehet mellőzni a bejelentéseket, mit tehet a vállalat, hogy bizalmas üzleti titkok ne kerülhessenek napvilágra?
Beszélgetőpartnereink Vajna Zsófia a Grant Thornton Hungary HR-vezetője, Kóczé Péter, a Grant Thornton Digital Services vezetője és Helli Imre, bejelentővédelmi ügyvéd.
Kapcsolódó szolgáltatásaink
Whistleblowing
A cél, hogy a szervezetek hatékony és biztonságos bejelentési csatornát hozzanak létre a visszaéléseket bejelentők számára.