Panaszbejelentő rendszer kezdőknek és haladóknak
Első adásunk témája a Whistleblowing, az EU új visszaélés-bejelentési irányelvének, más néven a panasztörvénynek való megfelelés.
Az érintett cégek kötelesek létrehozni és üzemeltetni egy belső visszaélés-bejelentési rendszert, amely etikai forródrótként lehetővé teszi a foglalkoztatottak számára, hogy jogsértéseket jelenthessenek, majd azok pártatlan kivizsgálását kezdeményezhessék.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Melyik cégek érintettek? Kik jogosultak élni ezzel a lehetőséggel? A szervezeten belül ki lehet a felelőse? Milyen esetekben lehet panaszt tenni? Hogyan álljunk neki egy ilyen rendszer kialakításának? Milyen panaszokat kötelező kivizsgálni, és mik azok, amiket figyelmen kívül hagyhatunk?
Szinte kifogyhatatlan a témák sora, amelyeket érinthet a Whistleblowing-szabályozás bevezetése, mi most megpróbáljuk három különböző oldalról is körüljárni, milyen változásokat hoz és milyeneket hozhat egy vállalat életében.
A mai beszélgetőpartnerek Vajna Zsófia, a Grant Thornton Hungary HR-vezetője, Kóczé Péter, a Grant Thornton Digital Services vezetője és Helli Imre, bejelentővédelmi ügyvéd.
A Whistleblowing-szabályozással foglalkozó műsorunk második részét itt hallgathatja meg.
Kapcsolódó szolgáltatásaink
Whistleblowing
A cél, hogy a szervezetek hatékony és biztonságos bejelentési csatornát hozzanak létre a visszaéléseket bejelentők számára.