• A Grant Thornton Magyarországon
          • Grant Thornton Magyarország

            Az üzleti siker kulcsa egy átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partner támogatása. A közép-európai régió szakértőjeként vállalatunk elkötelezett a dinamikusan fejlődő szervezetek szolgálatára.

            A Grant Thornton vállalatcsoport tagjaként rálátásunk van a Közép-Európán kívüli ügyféligényekre, elvárásokra is. Úgy látjuk, hogy a vállalatok sikerét leginkább az átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partnerek alapozzák meg.

            Tanácsadóink a közép-európai régió szakértői. Cégünk szoros kapcsolatot tart fenn a régióban működő többi Grant Thornton tagvállalattal.

            Az elmúlt években a könyvvizsgálat, adótanácsadás, vagyonértékelés, Corporate Finance, számvitel és bérszámfejtés területén a Grant Thornton erős piaci pozícióra tett szert Magyarországon.

    • Értékeink
    • Elérhetőségeink
    • Referenciák
    • Könyvvizsgálat
          • Könyvvizsgálat

            • Magyar számviteli szabályok szerint elkészített éves és konszolidált éves beszámolók könyvvizsgálata
            • IFRS pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • US GAAP pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • HGB pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • Csoport jelentések könyvvizsgálata
            • Hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások könyvvizsgálata
            • Átalakulási vagyonmérlegek könyvvizsgálata
            • Társaságok teljes körű pénzügyi átvilágítása
            • Belső ellenőrzési rendszerek vizsgálata
    • Adótanácsadás
    • Adócompliance
    • Könyvelés
          • Könyvelés

            • Átfogó könyvviteli szolgáltatások nyújtása egyedi ügyféligények szerint
            • ÁFA bevallások, összesítő jelentések, INTRASTAT jelentések elkészítése
            • Statisztikai jelentések elkészítése
            • Számviteli tanácsadás
            • Beszámolók összeállítása a magyar és nemzetközi számviteli előírásoknak megfelelően
            • Közzététellel kapcsolatos feladatok ellátása
            • Jelentések elkészítése az ügyfelek igényeinek megfelelően
            • Közbenső beszámolók összeállítása, speciális beszámolási igények teljesítése, hiányzó dokumentumok pótlása
            • Pénzügyi tervezés támogatása
    • Bérszámfejtés
          • Bérszámfejtés

            • Teljes körű bérszámfejtési szolgáltatás, munkabérek, utalandó adók és járulékok számítása
            • Bérjegyzékek kezelése, bérjegyzékek online kiküldése a munkavállalóknak, jelszó védelemmel
            • Adatszolgáltatások, bevallások, bejelentések, elkészítése és küldése a hatóságok felé
            • Belépők és kilépők adminisztrációja
            • Szabadságok (kieső idők) nyomon követése, adminisztrációja
            • Munkáltatói igazolások, adóigazolások elkészítése
            • Munkaviszony megszüntetések és felmondások ügyintézése
            • Munkabérutalások
            • Adó és járulék átutalási megbízások teljesítése
            • Társadalombiztosítási ellátások igénylése, ügyintézése
            • Társadalombiztosítási kifizetőhelyi teendők ellátása
            • Hatóságok előtti képviselet egy esetleges ellenőrzés esetén
            • Kimutatások készítése
            • Bérszámfejtési, munkaügyi tanácsadás
    • Stratégiai tanácsadás
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Munkaügyi és HR-szolgáltatás
          • Munkaügyi szolgáltatásaink

            • Bérelőkészítési adminisztráció: a bérszámfejtési munka támogatása, kiesőidők, szabadságok, betegségek előzetes feldolgozása. Számfejtés input adatainak gyűjtése, előkészítése a bérszámfejtés számára.
            • Munkaidő-keret elszámolásban felmerülő feladatok kezelése. pihenőidő kiadásának figyelése, valamint a ledolgozható munkaidő maximális mértékének betartása
            • Munkaügyi személyi anyagok elkészítése, frissítése, módosítása. Felmondásokhoz szükséges dokumentációk elkészítése.
            • Igény esetén munkaerő regisztrációs feladatok, TAJ és adószám igénylés
            • Rendszeres időközönként belső ellenőrzések végzése, a feltárt hiányosságok megszüntetésére javaslat tétele.
          • HR kontakt képviselet:

            • Munkavállalói kapcsolattartás a kijelölt kommunikációs csatorna mentén a felmerülő mindennapos kérdésekre,
            • Összekötő személy kijelölése a gazdasági belső osztályok és bérszámfejtés között.
            • Állásfoglalás adása kérdéses helyzetekre vonatkozóan, rendelkezésre állás folyamatosan munkaügyi kérdésekben.
          • HR Tanácsadás:

            • HR folyamatfejlesztés, vállalati strukturális rendszerezés és munkaköri, munkaszervezési átvilágítás,. Szervezetfejlesztési tanácsadás.
            • Javadalmazási rendszerek felállítása, adó- és költségvonzatokkal, belső szabályzattal. Cafeteria és „grade” rendszer felépítés.
            • Munkaerőpiaci tanácsadás, toborzás-kiválasztás támogatása, egészen a munkaerőigény azonosításától az onboarding levezetéséig.
            • A működést segítő belső szabályozási igények felmérése és elkészítése.
    • Vagyonértékelés
          • Pénzügyi értékelések:

            • Cégértékelés
            • Immateriális javak értékelése (know how, márkanév, licence, technológia, szoftver, stb.)
            • Üzleti tervezés
            • Piaci modellezés
            • Tőkésítési ráta felépítés
            • Vételár-allokáció
            • Értékvesztés-vizsgálat (IFRS, US GAAP)
            • AMADEUS adatbázis kutatás és „benchmark” elemzés transzferárakhoz
          • Tárgyi eszközök értékelése:

            • Ingatlan értékelés
            • Gépek és berendezések értékelése
            • Hitelfedezeti értékelés
            • Független műszaki szakértés
            • Megvalósíthatósági tanulmányok
            • Műszaki átvilágítás
            • Biztosítási célú értékelések
            • Hátralévő élettartam becslése
    • Kontrolling és Vezetői jelentési rendszer
          • Kontrolling

            • Interim pénzügyi menedzsment
            • Pénzügyi rendszerek és folyamatok áttekintése
            • Kontrolling és riporting rendszer kialakítása, implementációja, működtetése
            • Üzleti intelligencia (BI) és vállalatirányítási (ERP) rendszerek bevezetésének menedzsmentje
    • Számvitel- és Adóautomatizáció
    • Transzferár-tanácsadás
          • Transzferár tanácsadás

            • Transzferár tanácsadás
            • Transzferár dokumentáció készítés
    • Whistleblowing
          • Whistleblowing

    • NIS2-tanácsadás
  • Szakértőink
  • Szakmai híreink
  • Fogalomtár
  • Rendezvény, webinárium
  • Ajánlatkérés
Hírek

Megalakult az ESG Szövetség

Örömmel jelentjük be, hogy az újonnan megalakult ESG Szövetség alapító tagjai között a Grant Thortnon Hungary is szerepel, ESG Igazgatónk, dr. Balásfalvi-Kiss András képviseletével.

Az ESG Szövetség sajtóközleménye

Az ESG Szövetség 2024.08.28-án megtartotta Alakuló közgyűlését a magyarországi fenntartható üzleti gyakorlatok előmozdítása érdekében. Az Alakuló Közgyűlésen a tagok elfogadták az új Alapszabályt, megválasztották az Elnökség és a Felügyelőbizottság tisztségviselőit, valamint megvitatták a 2024-es stratégiai programot.

Az ESG Szövetség azzal a céllal indult el, hogy elősegítse a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (Environmental, Social, Governance – ESG) szempontok érvényesülését a hazai üzleti szférában. „Alapító tagjaink felismerték, hogy a jelenlegi globális és hazai gazdasági környezetben elengedhetetlen egy olyan szervezet létrehozása, amely kifejezetten és stratégiailag az ESG területre fókuszál” – nyilatkozta Krisán László, a Szövetség megválasztott elnöke, aki egyben az egyik alapító KAVOSZ E-Green Zrt. igazgatósági tagja is. „Ez a közgyűlés valódi mérföldkő a hazai ESG környezet szempontjából és az ESG Szövetség életében, hiszen a megalakulással ma megtettük azokat a döntő lépéseket, amelyek lehetővé teszik, hogy a Szövetség megkezdhesse működését és hatékonyan képviselhesse az ESG elvek alkalmazását a hazai ESG területen” – tette hozzá Krisán László.

Az elmúlt több mint két évtizedben a Széchenyi Kártya Programot bonyolító KAVOSZ Zrt. kiemelkedő szerepet játszott a hazai vállalkozói szektor finanszírozásának elősegítésével a stabilitás és a fejlődés előmozdításában. E teljesítmény szilárd alapot teremt arra, hogy más területen is, így az ESG hazai ökoszisztémája területén az ESG Szövetség hasonlóan fontos szerepet töltsön be, és segítséget nyújtson a magyar vállalkozásoknak.

A Szövetség, összefogva tagjait – a magyar üzleti élet számos kiemelkedő szereplőjét –, a szakpolitika képviselőit és az ESG minden érintettjét, hatékony platformot kíván biztosítani az érdekek döntéshozók felé történő közvetítésére. Az ESG Szövetség célja az ESG működési rendszerének kialakításában való részvétel, az ESG szempontok iránti vállalkozói tudatosság növelése, a terület szereplőinek, tanácsadóinak és szakértőinek összehozása, valamint stratégiai együttműködések kialakítása minden, az ESG döntésekben és felügyeletben érintett résztvevővel, szervezettel.

Bízunk benne, hogy az ESG Szövetség elősegítheti az ESG szempontok széles körű integrálását a vállalkozások életébe, a vállalati stratégiákba és a mindennapi üzleti gyakorlatokba, hozzájárulva ezzel Magyarország fenntarthatósági céljaihoz. Kiemelten fontos, hogy a Szövetség már az alakulásnál tagjai között tudhatja a hazai ESG közösség és a piac számos meghatározó vállalatát és szakértőjét. Tagjaink sokszínűsége és szakértelme kulcsfontosságú az ESG elvek széles körű elterjesztésében és alkalmazásában„– hangsúlyozta Krisán László.

Meghatározó, ESG-vel foglalkozó tanácsadó és lebonyolító szervezetek, vállalatok, vállalkozásokkal foglalkozó szolgáltató társaságok, így az alapító KAVOSZ E-Green Zrt. mellett a BIG4 vállalatok, vállalkozásfejlesztési, pénzügyi és adatszolgáltatással foglalkozó cégek, szektoriálisan jelentős piaci szereplők, illetve nagy területeket lefedő szakmai szervezetek és szövetségek csatlakoztak már az alapításkor a Szövetség munkájához. Mindez nem előzmény nélküli, hiszen már az elmúlt egy évben is szoros együttműködés zajlott a tagok között az ESG folyamatok hazai előkészítése során.

A közgyűlés kiemelt figyelmet fordított az oktatás szerepének erősítésére az ESG szemlélet elterjesztésében. A Szövetség tagjaként bemutatkozott a Pannon Egyetem, amelynek kancellárja Csillag Zsolt elmondta: „Egyetemünk elkötelezett az ESG elvek oktatása és kutatása mellett. Új képzési programjaink között szerepel és már elindult egy ESG szakirányú továbbképzés, amely a vállalati szakemberek számára nyújt átfogó ismereteket a fenntartható vállalatirányításról.

Az egyetemi együttműködés kulcsfontosságú az ESG szemlélet elterjesztésében” – hangsúlyozta közleményében a Szövetség. „Hiszen lehetővé teszi az aktív részvételt a jövő ESG szakembereinek képzésében, elősegítve a legújabb kutatási eredmények gyakorlati alkalmazását, és a jövő generációk számára fenntarthatóbb és etikusabb üzleti gyakorlatok kialakítását.

Az ESG Szövetség a hazai ESG-vel érintett szereplők közös platformja. „Az ESG Szövetség célja, hogy összefogjuk és képviseljük az ESG-vel érintett szereplőket, együttműködésben a jogalkotókkal és az érintett állami résztvevőkkel, valamint támogassuk az ESG szempontok szélesebb körű elfogadását és hatékony beépítését a vállalati működésbe, elősegítve egy fenntarthatóbb és felelősebb üzleti környezet kialakítását Magyarországon. Bízunk benne, hogy stratégiai programunk és tagjaink elkötelezettsége jelentősen hozzájárul majd a hazai vállalkozások, különösen a KKV-k ESG-felkészültségének javításához, ezáltal erősítve Magyarország versenyképességét a globális piacon” – összegezte Krisán László.

A Szövetség közleménye hangsúlyozza, hogy az elkövetkező időszakban továbbra is kiemelt figyelmet fordítanak a KKV szektor támogatására, az ágazati együttműködések erősítésére, az állami szereplőkkel való együttműködésre, valamint a nemzetközi legjobb gyakorlatok hazai adaptálására.

További információ: E-mail: info@esgszovetseg.hu

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Fenntarthatóság, ESG-tanácsadás

Támogatjuk ügyfeleinket a fenntarthatósági transzformációban és a jelentéstételi/jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelésben.

ESG szakmai mentorálás

Vezetők, belső fenntarthatósági szakemberek időbeosztásához illeszkedő, gyakorlati fókuszú heti/kétheti személyes tanácsadás, mentoring.

Beszállítói lánc átvilágítása

A folyamatok időben történő frissítésével, digitalizációval, a beszállítók ütemezett átvilágításának megkezdésével biztosítani lehet a megfelelést.

Éves fenntarthatósági jelentés (CSRD/GRI) elkészítése

Auditálható módon biztosítjuk a fenntarthatósági jelentés elkészítésével kapcsolatos előkészítő feladatokat és a jelentés elkészítését.

Vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel

Hírlevél

Tájékozódjon a szakma legfrissebb híreiről!

Feliratkozás

Olvassa el korábbi híreinket és elemzéseinket.