• A Grant Thornton Magyarországon
          • Grant Thornton Magyarország

            Az üzleti siker kulcsa egy átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partner támogatása. A közép-európai régió szakértőjeként vállalatunk elkötelezett a dinamikusan fejlődő szervezetek szolgálatára.

            A Grant Thornton vállalatcsoport tagjaként rálátásunk van a Közép-Európán kívüli ügyféligényekre, elvárásokra is. Úgy látjuk, hogy a vállalatok sikerét leginkább az átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partnerek alapozzák meg.

            Tanácsadóink a közép-európai régió szakértői. Cégünk szoros kapcsolatot tart fenn a régióban működő többi Grant Thornton tagvállalattal.

            Az elmúlt években a könyvvizsgálat, adótanácsadás, vagyonértékelés, Corporate Finance, számvitel és bérszámfejtés területén a Grant Thornton erős piaci pozícióra tett szert Magyarországon.

    • Értékeink
    • Elérhetőségeink
    • Referenciák
    • Könyvvizsgálat
          • Könyvvizsgálat

            • Magyar számviteli szabályok szerint elkészített éves és konszolidált éves beszámolók könyvvizsgálata
            • IFRS pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • US GAAP pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • HGB pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • Csoport jelentések könyvvizsgálata
            • Hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások könyvvizsgálata
            • Átalakulási vagyonmérlegek könyvvizsgálata
            • Társaságok teljes körű pénzügyi átvilágítása
            • Belső ellenőrzési rendszerek vizsgálata
    • Adótanácsadás
    • Adócompliance
    • Könyvelés
          • Könyvelés

            • Átfogó könyvviteli szolgáltatások nyújtása egyedi ügyféligények szerint
            • ÁFA bevallások, összesítő jelentések, INTRASTAT jelentések elkészítése
            • Statisztikai jelentések elkészítése
            • Számviteli tanácsadás
            • Beszámolók összeállítása a magyar és nemzetközi számviteli előírásoknak megfelelően
            • Közzététellel kapcsolatos feladatok ellátása
            • Jelentések elkészítése az ügyfelek igényeinek megfelelően
            • Közbenső beszámolók összeállítása, speciális beszámolási igények teljesítése, hiányzó dokumentumok pótlása
            • Pénzügyi tervezés támogatása
    • Bérszámfejtés
          • Bérszámfejtés

            • Teljes körű bérszámfejtési szolgáltatás, munkabérek, utalandó adók és járulékok számítása
            • Bérjegyzékek kezelése, bérjegyzékek online kiküldése a munkavállalóknak, jelszó védelemmel
            • Adatszolgáltatások, bevallások, bejelentések, elkészítése és küldése a hatóságok felé
            • Belépők és kilépők adminisztrációja
            • Szabadságok (kieső idők) nyomon követése, adminisztrációja
            • Munkáltatói igazolások, adóigazolások elkészítése
            • Munkaviszony megszüntetések és felmondások ügyintézése
            • Munkabérutalások
            • Adó és járulék átutalási megbízások teljesítése
            • Társadalombiztosítási ellátások igénylése, ügyintézése
            • Társadalombiztosítási kifizetőhelyi teendők ellátása
            • Hatóságok előtti képviselet egy esetleges ellenőrzés esetén
            • Kimutatások készítése
            • Bérszámfejtési, munkaügyi tanácsadás
    • Stratégiai tanácsadás
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Munkaügyi és HR-szolgáltatás
          • Munkaügyi szolgáltatásaink

            • Bérelőkészítési adminisztráció: a bérszámfejtési munka támogatása, kiesőidők, szabadságok, betegségek előzetes feldolgozása. Számfejtés input adatainak gyűjtése, előkészítése a bérszámfejtés számára.
            • Munkaidő-keret elszámolásban felmerülő feladatok kezelése. pihenőidő kiadásának figyelése, valamint a ledolgozható munkaidő maximális mértékének betartása
            • Munkaügyi személyi anyagok elkészítése, frissítése, módosítása. Felmondásokhoz szükséges dokumentációk elkészítése.
            • Igény esetén munkaerő regisztrációs feladatok, TAJ és adószám igénylés
            • Rendszeres időközönként belső ellenőrzések végzése, a feltárt hiányosságok megszüntetésére javaslat tétele.
          • HR kontakt képviselet:

            • Munkavállalói kapcsolattartás a kijelölt kommunikációs csatorna mentén a felmerülő mindennapos kérdésekre,
            • Összekötő személy kijelölése a gazdasági belső osztályok és bérszámfejtés között.
            • Állásfoglalás adása kérdéses helyzetekre vonatkozóan, rendelkezésre állás folyamatosan munkaügyi kérdésekben.
          • HR Tanácsadás:

            • HR folyamatfejlesztés, vállalati strukturális rendszerezés és munkaköri, munkaszervezési átvilágítás,. Szervezetfejlesztési tanácsadás.
            • Javadalmazási rendszerek felállítása, adó- és költségvonzatokkal, belső szabályzattal. Cafeteria és „grade” rendszer felépítés.
            • Munkaerőpiaci tanácsadás, toborzás-kiválasztás támogatása, egészen a munkaerőigény azonosításától az onboarding levezetéséig.
            • A működést segítő belső szabályozási igények felmérése és elkészítése.
    • Vagyonértékelés
          • Pénzügyi értékelések:

            • Cégértékelés
            • Immateriális javak értékelése (know how, márkanév, licence, technológia, szoftver, stb.)
            • Üzleti tervezés
            • Piaci modellezés
            • Tőkésítési ráta felépítés
            • Vételár-allokáció
            • Értékvesztés-vizsgálat (IFRS, US GAAP)
            • AMADEUS adatbázis kutatás és „benchmark” elemzés transzferárakhoz
          • Tárgyi eszközök értékelése:

            • Ingatlan értékelés
            • Gépek és berendezések értékelése
            • Hitelfedezeti értékelés
            • Független műszaki szakértés
            • Megvalósíthatósági tanulmányok
            • Műszaki átvilágítás
            • Biztosítási célú értékelések
            • Hátralévő élettartam becslése
    • Kontrolling és Vezetői jelentési rendszer
          • Kontrolling

            • Interim pénzügyi menedzsment
            • Pénzügyi rendszerek és folyamatok áttekintése
            • Kontrolling és riporting rendszer kialakítása, implementációja, működtetése
            • Üzleti intelligencia (BI) és vállalatirányítási (ERP) rendszerek bevezetésének menedzsmentje
    • Számvitel- és Adóautomatizáció
    • Transzferár-tanácsadás
          • Transzferár tanácsadás

            • Transzferár tanácsadás
            • Transzferár dokumentáció készítés
    • Whistleblowing
          • Whistleblowing

    • NIS2-tanácsadás
  • Szakértőink
  • Szakmai híreink
  • Fogalomtár
  • Rendezvény, webinárium
  • Ajánlatkérés
Hírek

Középpontban az ember: a megtartó munkahely kialakítása

Hogyan alapozzunk meg egy hosszú távú elköteleződésen alapó együttműködést a munkavállalókkal?

A mai munkaerőpiacon a tehetséges munkatársak megtartása egyre nagyobb kihívást jelent. A növekvő fluktuáció és a szakértő munkaerőért folytatott verseny rávilágít arra, hogy a hosszú távon fenntartható, stabil szervezeti kultúra egyik alapköve a megtartás. Egyre több vállalat ismeri fel, hogy a vonzó munkakörnyezet megteremtése nem csak az új kollégák bevonzásához, hanem a meglévők megtartásához is elengedhetetlen. Vajna Zsófia, a Grant Thornton Hungary HR-igazgatója hisz benne és tapasztalatai is egyértelműen azt mutatják, hogy ez a modell jó alapot adhat egy stabil vállalati kultúra megalapozásához.

Mitől lesz egy munkahely valóban megtartó? A válasz komplex, és nem merül ki a megfelelő fizetés és juttatások biztosításában. A kulcs a motiváció, az elégedettség és az elkötelezettség hosszú távú fenntartása, amelynek alapja a partneri kapcsolat, a rugalmasság és a folyamatos fejlődés lehetősége. Korábbi cikkünkben foglalkoztunk már a pénzügyi szektor munkaerő-megtartási kihívásaival, most nézzük, melyek azok a tényezők, amik segítenek felépíteni egy magas színvonalú, a megtartást a középpontba helyező céges kultúrát.

Mi az a megtartó szervezet?

A megtartó szervezet nemcsak versenyképes béreket kínál, hanem olyan környezetet biztosít, ahol a munkatársak szívesen dolgoznak. A siker titka abban rejlik, hogy a munkavállalók nemcsak a juttatások miatt maradnak, hanem a támogató szervezeti kultúra és a fejlődési lehetőségek miatt is.

Egy megtartó munkahely olyan hely, ahol az emberek:

  • Élvezik a munkahelyi közösséget
  • Folyamatos tanulási és fejlődési lehetőségeket kapnak
  • Értékelve és támogatva érzik magukat

A megtartás valójában arról szól, hogy a kollégák elégedettek és motiváltak legyenek, hogy hosszú távon is a szervezetnél képzeljék el a jövőjüket.

A megtartás alapja: partneri kapcsolat a munkavállalókkal

Az egyik legfontosabb tényező, amely egy megtartó munkahelyet jellemez, hogy a vezetők partnerként tekintenek a kollégákra és egymásra. A modern szervezeti kultúrák elmozdulnak a hierarchikus viszonyoktól, és egyre inkább a mellérendeltségre építenek. Ez a kapcsolat kölcsönös tiszteletet és együttműködést feltételez, ahol a vállalat és a munkavállaló közösen dolgozik, közös célok elérése érdekében.

Egy partneri együttműködés proaktív, nemcsak reagál a munkavállalók igényeire, hanem előrelátó módon biztosítja a fejlődési és jóléti lehetőségeket. Egy ilyen kooperáció minden érintett számára előnyös, hiszen nemcsak a szervezet eredményessége nő, hanem az egyének elégedettsége és lojalitása is.

Rugalmasság és egyéni igények: az alkalmazkodás ereje

A rugalmasság a modern munkahelyek egyik kulcseleme, és a megtartás szempontjából nélkülözhetetlen. Egy megtartó szervezet figyelembe veszi a munkavállalók egyéni élethelyzeteit, és ennek megfelelően alakítja ki a munkakörülményeket. A kisgyermekes szülők például nagyra értékelik a flexibilis munkaidőt vagy a home office lehetőségét, amely segít számukra a munka és a család egyensúlyának fenntartásában.

A rugalmasság másik formája a személyre szabott munkakörülmények biztosítása. Egyes munkavállalóknak egészségügyi okok miatt lehet szükségük speciális munkakörnyezetre, míg mások az atipikus munkarendet részesítik előnyben. A támogató hozzáállás nemcsak a munkahelyi elégedettséget növeli, hanem erősíti a lojalitást is.

A kiválasztási folyamat: első lépés a megtartás felé

A megtartás folyamata már a kiválasztásnál elkezdődik. Egy jól felépített kiválasztási folyamat során a jelölteknek lehetőségük van megismerni a szervezetet, és már az első pillanattól érezniük kell, hogy partnerként kezelik őket. A toborzási folyamat során a transzparencia, a visszajelzések és a nyílt kommunikáció mind kulcsszerepet játszanak.

Az első benyomás kulcsfontosságú: ha egy jelölt pozitív élményeket szerez a kiválasztás során, nagyobb valószínűséggel válik hosszú távon is elkötelezett munkatárssá. A folyamat során a szervezetnek lehetőséget kell biztosítania arra, hogy a jelölt megértse, milyen kultúra és értékek mentén működik, és milyen karrierlehetőségek várják őt a vállalatnál.

Humán adminisztráció: a megtartás láthatatlan alappillére

A jól működő munkaügyi adminisztráció talán kevésbé látványos része a megtartásnak, de alapvetően fontos a szervezeti folyamatok zökkenőmentessége és a munkavállalói bizalom szempontjából. A transzparens és pontos adminisztráció biztosítja, hogy minden munkavállaló tisztában legyen a juttatásaival, a szabályokkal, és biztonságban érezze magát a vállalatnál.

Az átlátható adminisztráció nemcsak formalitás, hanem a szervezet iránti bizalom erősítésének eszköze is.

Fejlődési lehetőségek: a motiváció hosszú távú fenntartása

A megtartó szervezetek egyik alapvető ismérve, hogy folyamatos tanulási és fejlődési lehetőségeket kínálnak a munkavállalóknak. A tehetséges munkaerő számára elengedhetetlen, hogy lássa, van lehetősége a szakmai előrelépésre és folyamatosan van lehetősége új szakmai kihívásokkal szembenézni. Kiemelten fontos a dolgozók kompetenciáinak fejlesztése, hiszen ez nemcsak a munkavállaló elégedettségét növeli, hanem a cég sikeréhez is hozzájárul.

A fejlődési lehetőségek személyre szabott biztosítása, valamint a belső mobilitás támogatása segít abban, hogy a munkavállalók hosszú távon is motiváltak és elkötelezettek maradjanak.

A tehetséges munkaerő megtartása nem egyszeri feladat, hanem folyamatos figyelmet igényel. Egy megtartó, pozitív és stabil vállalati kultúra kialakítása komplex folyamat, amelynek alapja a partneri viszony, a rugalmasság, a jól működő adminisztráció és a folyamatos fejlődési lehetőségek biztosítása.

A Grant Thornton Hungary-nél elkötelezettek vagyunk amellett, hogy olyan munkahelyet hozzunk létre, ahol a munkavállalók hosszú távon lojálisak, elégedettek és motiváltak maradnak.

Készült a DFT-Hungáriával közös webinárium alapján (A megtartó szervezet, 2023. február).

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Munkaügyi és HR-szolgáltatás

Kiszervezett szolgáltatásainkkal segítjük a mindennapok adminisztrációját és a stratégiai döntéshozatalt.

Bérszámfejtés

A bérszámfejtés kiszervezése tehermentesíti vállalatát a terület feladatai alól, így fő tevékenységére tud fókuszálni.

Vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel

Hírlevél

Tájékozódjon a szakma legfrissebb híreiről!

Feliratkozás

Olvassa el korábbi híreinket és elemzéseinket.