Podcast

Whistleblowing – 1. rész

Panaszbejelentő rendszer kezdőknek és haladóknak

Első adásunk témája a Whistleblowing, az EU új visszaélés-bejelentési irányelvének, más néven a panasztörvénynek való megfelelés.

Az érintett cégek kötelesek létrehozni és üzemeltetni egy belső visszaélés-bejelentési rendszert, amely etikai forródrótként lehetővé teszi a foglalkoztatottak számára, hogy jogsértéseket jelenthessenek, majd azok pártatlan kivizsgálását kezdeményezhessék.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Melyik cégek érintettek? Kik jogosultak élni ezzel a lehetőséggel? A szervezeten belül ki lehet a felelőse? Milyen esetekben lehet panaszt tenni? Hogyan álljunk neki egy ilyen rendszer kialakításának? Milyen panaszokat kötelező kivizsgálni, és mik azok, amiket figyelmen kívül hagyhatunk?

Szinte kifogyhatatlan a témák sora, amelyeket érinthet a Whistleblowing-szabályozás bevezetése, mi most megpróbáljuk három különböző oldalról is körüljárni, milyen változásokat hoz és milyeneket hozhat egy vállalat életében.

A mai beszélgetőpartnerek Vajna Zsófia, a Grant Thornton Hungary HR-vezetője, Kóczé Péter, a Grant Thornton Digital Services vezetője és Helli Imre, bejelentővédelmi ügyvéd.

A Whistleblowing-szabályozással foglalkozó műsorunk második részét itt hallgathatja meg.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Whistleblowing

A cél, hogy a szervezetek hatékony és biztonságos bejelentési csatornát hozzanak létre a visszaéléseket bejelentők számára.

Vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel

Hírlevél

Tájékozódjon a szakma legfrissebb híreiről!

Feliratkozás

Olvassa el korábbi híreinket és elemzéseinket.