• A Grant Thornton Magyarországon
          • Grant Thornton Magyarország

            Az üzleti siker kulcsa egy átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partner támogatása. A közép-európai régió szakértőjeként vállalatunk elkötelezett a dinamikusan fejlődő szervezetek szolgálatára.

            A Grant Thornton vállalatcsoport tagjaként rálátásunk van a Közép-Európán kívüli ügyféligényekre, elvárásokra is. Úgy látjuk, hogy a vállalatok sikerét leginkább az átfogó ismeretekkel és sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező partnerek alapozzák meg.

            Tanácsadóink a közép-európai régió szakértői. Cégünk szoros kapcsolatot tart fenn a régióban működő többi Grant Thornton tagvállalattal.

            Az elmúlt években a könyvvizsgálat, adótanácsadás, vagyonértékelés, Corporate Finance, számvitel és bérszámfejtés területén a Grant Thornton erős piaci pozícióra tett szert Magyarországon.

    • Értékeink
    • Elérhetőségeink
    • Referenciák
    • Könyvvizsgálat
          • Könyvvizsgálat

            • Magyar számviteli szabályok szerint elkészített éves és konszolidált éves beszámolók könyvvizsgálata
            • IFRS pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • US GAAP pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • HGB pénzügyi kimutatások könyvvizsgálata
            • Csoport jelentések könyvvizsgálata
            • Hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások könyvvizsgálata
            • Átalakulási vagyonmérlegek könyvvizsgálata
            • Társaságok teljes körű pénzügyi átvilágítása
            • Belső ellenőrzési rendszerek vizsgálata
    • Adótanácsadás
    • Adócompliance
    • Könyvelés
          • Könyvelés

            • Átfogó könyvviteli szolgáltatások nyújtása egyedi ügyféligények szerint
            • ÁFA bevallások, összesítő jelentések, INTRASTAT jelentések elkészítése
            • Statisztikai jelentések elkészítése
            • Számviteli tanácsadás
            • Beszámolók összeállítása a magyar és nemzetközi számviteli előírásoknak megfelelően
            • Közzététellel kapcsolatos feladatok ellátása
            • Jelentések elkészítése az ügyfelek igényeinek megfelelően
            • Közbenső beszámolók összeállítása, speciális beszámolási igények teljesítése, hiányzó dokumentumok pótlása
            • Pénzügyi tervezés támogatása
    • Bérszámfejtés
          • Bérszámfejtés

            • Teljes körű bérszámfejtési szolgáltatás, munkabérek, utalandó adók és járulékok számítása
            • Bérjegyzékek kezelése, bérjegyzékek online kiküldése a munkavállalóknak, jelszó védelemmel
            • Adatszolgáltatások, bevallások, bejelentések, elkészítése és küldése a hatóságok felé
            • Belépők és kilépők adminisztrációja
            • Szabadságok (kieső idők) nyomon követése, adminisztrációja
            • Munkáltatói igazolások, adóigazolások elkészítése
            • Munkaviszony megszüntetések és felmondások ügyintézése
            • Munkabérutalások
            • Adó és járulék átutalási megbízások teljesítése
            • Társadalombiztosítási ellátások igénylése, ügyintézése
            • Társadalombiztosítási kifizetőhelyi teendők ellátása
            • Hatóságok előtti képviselet egy esetleges ellenőrzés esetén
            • Kimutatások készítése
            • Bérszámfejtési, munkaügyi tanácsadás
    • Stratégiai tanácsadás
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Munkaügyi és HR-szolgáltatás
          • Munkaügyi szolgáltatásaink

            • Bérelőkészítési adminisztráció: a bérszámfejtési munka támogatása, kiesőidők, szabadságok, betegségek előzetes feldolgozása. Számfejtés input adatainak gyűjtése, előkészítése a bérszámfejtés számára.
            • Munkaidő-keret elszámolásban felmerülő feladatok kezelése. pihenőidő kiadásának figyelése, valamint a ledolgozható munkaidő maximális mértékének betartása
            • Munkaügyi személyi anyagok elkészítése, frissítése, módosítása. Felmondásokhoz szükséges dokumentációk elkészítése.
            • Igény esetén munkaerő regisztrációs feladatok, TAJ és adószám igénylés
            • Rendszeres időközönként belső ellenőrzések végzése, a feltárt hiányosságok megszüntetésére javaslat tétele.
          • HR kontakt képviselet:

            • Munkavállalói kapcsolattartás a kijelölt kommunikációs csatorna mentén a felmerülő mindennapos kérdésekre,
            • Összekötő személy kijelölése a gazdasági belső osztályok és bérszámfejtés között.
            • Állásfoglalás adása kérdéses helyzetekre vonatkozóan, rendelkezésre állás folyamatosan munkaügyi kérdésekben.
          • HR Tanácsadás:

            • HR folyamatfejlesztés, vállalati strukturális rendszerezés és munkaköri, munkaszervezési átvilágítás,. Szervezetfejlesztési tanácsadás.
            • Javadalmazási rendszerek felállítása, adó- és költségvonzatokkal, belső szabályzattal. Cafeteria és „grade” rendszer felépítés.
            • Munkaerőpiaci tanácsadás, toborzás-kiválasztás támogatása, egészen a munkaerőigény azonosításától az onboarding levezetéséig.
            • A működést segítő belső szabályozási igények felmérése és elkészítése.
    • Vagyonértékelés
          • Pénzügyi értékelések:

            • Cégértékelés
            • Immateriális javak értékelése (know how, márkanév, licence, technológia, szoftver, stb.)
            • Üzleti tervezés
            • Piaci modellezés
            • Tőkésítési ráta felépítés
            • Vételár-allokáció
            • Értékvesztés-vizsgálat (IFRS, US GAAP)
            • AMADEUS adatbázis kutatás és „benchmark” elemzés transzferárakhoz
          • Tárgyi eszközök értékelése:

            • Ingatlan értékelés
            • Gépek és berendezések értékelése
            • Hitelfedezeti értékelés
            • Független műszaki szakértés
            • Megvalósíthatósági tanulmányok
            • Műszaki átvilágítás
            • Biztosítási célú értékelések
            • Hátralévő élettartam becslése
    • Kontrolling és Vezetői jelentési rendszer
          • Kontrolling

            • Interim pénzügyi menedzsment
            • Pénzügyi rendszerek és folyamatok áttekintése
            • Kontrolling és riporting rendszer kialakítása, implementációja, működtetése
            • Üzleti intelligencia (BI) és vállalatirányítási (ERP) rendszerek bevezetésének menedzsmentje
    • Számvitel- és Adóautomatizáció
    • Transzferár-tanácsadás
          • Transzferár tanácsadás

            • Transzferár tanácsadás
            • Transzferár dokumentáció készítés
    • Whistleblowing
          • Whistleblowing

    • NIS2-tanácsadás
  • Szakértőink
  • Szakmai híreink
  • Fogalomtár
  • Rendezvény, webinárium
  • Ajánlatkérés

IFRS S1/S2

IFRS S1/S2: A fenntarthatósági közzétételi standardok

Az IFRS S1 és IFRS S2 a Nemzetközi Fenntarthatósági Standard Testület (ISSB) által 2022-ben létrehozott fenntarthatósági közzétételi standardok, amelyek célja, hogy globális formátumot biztosítsanak a fenntarthatósági és éghajlati jelentéstételhez. A szabványok tervezése során a pénzügyi vezetők és a befektetők igényeit vették figyelembe, hogy a vállalatok fenntarthatósági teljesítményük bemutatásában egységes keretet kapjanak.

Az IFRS S1 és S2 szabványok bemutatása

  • IFRS S1: Ez a standard a vállalatok által közzétett fenntarthatósági információk általános keretrendszerét határozza meg. Célja, hogy támogassa a cégeket a környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) tényezők összegyűjtésében és jelentésében, miközben a legfontosabb információkat is kiemeli a befektetők számára.
  • IFRS S2: A S2 szabvány kifejezetten az éghajlati kockázatok és lehetőségek jelentésére összpontosít. Az IFRS S2 célja, hogy a vállalatok bemutathassák, hogyan befolyásolja a klímaváltozás a pénzügyi teljesítményüket, és hogyan integrálják a klímaváltozással kapcsolatos kockázatokat a pénzügyi döntéshozatalba.

A szabványok jelentősége

A 2023 júniusában megjelent IFRS S1 és S2 szabványok lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy összekapcsolják a fenntarthatósági jelentéseket a pénzügyi kimutatásaikkal és számvitelükkel. Ez a kapcsolódás elősegíti a fenntarthatósági információk átláthatóságát, lehetővé téve a befektetők számára, hogy megbízhatóbb információkat kapjanak a vállalatok pénzügyi helyzetéről és fenntarthatósági teljesítményéről.

Jövőbeli lépések

Az ISSB javasolja, hogy a vállalatok 2025-től kezdjék el alkalmazni az IFRS S1 és S2 szabványokat, és tegyenek meg minden szükséges közzétételt a fenntarthatósági teljesítményükről. Ez a lépés nemcsak a vállalatok átláthatóságát növeli, hanem hozzájárul a globális fenntarthatósági célok eléréséhez is.

A szabványok révén a vállalatok jobban felkészülhetnek a jövőbeli kihívásokra, és tudatosan alakíthatják tevékenységüket a fenntarthatóság irányába, így javítva a társadalmi felelősségvállalásukat és hírnevüket.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Fenntarthatóság, ESG-tanácsadás

Támogatjuk ügyfeleinket a fenntarthatósági transzformációban és a jelentéstételi/jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelésben.

ESG-ütemterv elkészítése

Egy hatékony menetrend kialakításához meg kell határozni a szervezet számára legfontosabb prioritásokat.

Éves fenntarthatósági jelentés (CSRD/GRI) elkészítése

Auditálható módon biztosítjuk a fenntarthatósági jelentés elkészítésével kapcsolatos előkészítő feladatokat és a jelentés elkészítését.

Fenntarthatósági jelentés auditálása

A jelentés célja egy magas színvonalú, átlátható, megbízható és összehasonlítható beszámolás a szervezet ESG-helyzetéről.

Vissza a fogalomtárba