Hírek

INVALID LINE OPERATION – Hamarosan élesedik a korábban elhalasztott NAV Online Számla Rendszer frissítése

Az adóhivatal levelet küldött nyáron azon cégek ügyfélkapujára, amelyeket érintettnek gondol egy várható NAV Online Számla Rendszer frissítés kapcsán.

A tájékoztató levél az eredetileg május 15-ére időzített, de végül elmaradt frissítés új, szeptember 18-ai határidejének a közelségére hívja fel a figyelmet.

A frissítés középpontjában található INVALID_LINE_OPERATION nevű hibaüzenet jelentőségét növeli, hogy az ezzel megjelölt adatszolgáltatásokat szeptember 18-ától már automatikusan visszautasítja az adóhivatal rendszere. Ez azt jelenti, hogy az eddig csak figyelmeztető üzenet besorolású jelzés a jövőben blokkoló típusú hibaüzenetté válik.

Az adatszolgáltatás módja változik a módosító számlák esetén

A változások megértéséhez fontos tudni, hogy a legtöbb számlázóprogram a módosító számlák adatszolgáltatása során több információ tüntet fel, mint amennyit a számlára helyez. Az eredeti számlára való hivatkozáson túl, tétel szinten is jelezhetik a módosító számla által okozott változásokat. A jelenlegi specifikáció szerint erre még több technikai lehetőség is nyitva áll (CREATE és MODIFY módszerek).

Ennek szabályrendszere változik meg a jövőben oly módon, hogy a MODIFY lehetőséget kizárják, és visszautasításra kerülnek majd azok az adatszolgáltatási kísérletek, amelyek ennek alkalmazásával kerültek előállításra.

A várható változásokról részletesen beszámoltunk májusban, korábbi cikkünket az alábbi linken érheti el: https://grantthornton.hu/hirek/elmaradt-a-majus-15-re-idozitett-a-nav-online-szamla-rendszer-frissites

Érdemes figyelemmel kísérni a számla-adatszolgáltatások sikerességét

Ha az adóhivatal Önnek is küldött a fenti említett tájékoztató levélből, akkor mindenképpen javasoljuk, hogy a hátralevő időben még végeztesse el az online számlaadat-szolgáltató moduljának felülvizsgálatát. A határidőt (szeptember 18.) követően pedig kísérje fokozott figyelemmel a módosító számlák adatszolgáltatásának sikerességét.

Az elutasított adatszolgáltatásokat ugyanis a jogszabály szerint 24 órán belül kell javítani és pótolni. Erre kézenfekvő megoldás lehet a NAV Online Számla Portál, ahol a felmerülő sikertelen adatszolgáltatásokat kézzel is el lehet küldeni.

További kérdés esetén forduljon bizalommal adótechnológiai tanácsadóinkhoz.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Számvitel- és Adóautomatizáció

Platformfüggetlen digitális alkotóműhely, ahol a technológiai és tanácsadói kompetenciák együttesen biztosítják az értékteremtő innovációt.

NAV Online Számla auditszimuláció

Automatizált megoldásunk előnyös alternatívája lehet a NAV Online Számla portálon történő, utólagos kézi ellenőrzéseknek.

Adatkapcsolat létrehozása adóhatósági rendszerekkel

Külső modulok alkalmazása lehetővé teszi, hogy a meglévő vállalatirányítás rendszerben ne kelljen változásokat végezni, ezzel egyszerre csökkentve a lokális megfeleléshez szükséges fejlesztések kockázatát, költségét és időráfordítását.

Elmaradt számla adatszolgáltatások pótlása, hibás jelentések utólagos javítása

Az automatizált megoldásunk előnyös alternatívája lehet a NAV Online Számla portálon történő, utólagos kézi adatszolgáltatásnak.

Vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel

Hírlevél

Tájékozódjon a szakma legfrissebb híreiről!

Feliratkozás

Olvassa el korábbi híreinket és elemzéseinket.